Beskrivelse av oppdraget/bistanden
Sykehusapotekene HF (SAHF) er et helseforetak heleiet av Helse Sør-Øst, med 1000 ansatte. Vi driver med apotekdrift på sykehusene og har drift på 20 lokasjoner. Vi har også nasjonalt samarbeid på tvers av de fire helseregionene innenfor publikumsområdet. Totalt ca 35 lokasjoner. Sykehusapotekene har fasiliteter for å produsere egne legemidler og er ansvarlige for leveranse av legemidler til sykehusene, i tillegg til farmasifaglig rådgiving og åpent apotekutsalg for pasienter og publikum i alle sykehus. Årlig omsetter SAHF for omtrent 5 milliarder NOK. Se mer info på https://www.sykehusapotekene.no/
SAHF har etablert nye sykehusapoteksystem resepthåndtering, salg til pasient (Orion), økonomi og forsyning av legemidler til sykehus (ERP). Systemet består av flere komponenter og integreres med en rekke for-/fagsystemer, rapporteringsløsninger og bransjesystem for resepter (EIK). Det nasjonale produktteamet for Orion har behov hjelp til strategisk styring og videreføre etablert styringsmodell med forankring på tvers av sykehusapotekforetakene, samt i egen organisasjon. Et eget prosjekt skal igangsettes for en vesentlig oppgradering skal gjennomføres det nærmeste året.
SAHF har behov for økt kapasitet innen Dynamics 365 utvikling og teknisk arkitektur, og ønsker 1 konsulent i 100 % allokering fra 15 august, med opsjon på forlengelse. Konsulenten skal rapportere til leder for arkitektur og digitalisering. Sted for utførelse vil være i hovedkontoret til Sykehusapotekene HF, Posthuset, Biskop Gunnerus gate 14, men med mulighet for noe hjemmekontor. Kategori senior konsulent (5-7 år) eller spesialist.
Konsulentens oppgaver Oppgaver:
Gjennomføre kodegjennomganger på vegne av produktteam og prosjekt
Bidra til løsningsdesign og valg
Bistå produktteam i kommunikasjon med leverandør
Som en del av tilbudet ønsker vi at konsulenten beskriver hvordan de tenker å løse oppdraget. Det er en forventning at konsulenten skal planlegge, drive og gjennomføre oppgavene i sin helhet.
Krav til kompetanse og egenskaper:
Senior konsulent eller spesialist innen Dynamics 365 utvikling, Business Central
Business Central utviklerkompetanse
Fordel med kunnskap om LS Central
Selvstendig, målrettet og løsningsorientert
God på å kommunisere på tvers av yrkesgrupper og organisasjonen.
Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
Ønskelig med kjennskap til produktorientering som styringsmodell
Oppstart og varighet
15. august - 31. desember, opsjoner på 2 + 2 + 2 måneder frem til senest 30.06.2026.
Tilbud
Ønsker du å sende tilbud, ta kontakt med oss på kontakt@apoeple.no
Kompetanse:
Dynamics 365
Business Central
Roller:
Dynamics Utvikler
Vedlegg:
Arbeidssted
Kundens kontor
Oppstart
15 august, 2025
Søknadsfrist:
1 august, 2025
Du kan enten sende søknaden direkte på mail til kontakt@apeople.no, eller klikke under for å fylle ut skjema.